...sajnos nem átvitt értelemben, hanem szó szerint. :(

Tegnap este a Ligetben megharapta a Lilit egy pit bull. :O

Nem is tudom minek nevezzem, balesetnek, vagy támadásnak? Igazándiból egyik sem, talán a körülmények szerencsételen egybeesése.

Munka után (lemondtam Grétikével az angol klubot, bár ne tettem volna...) rohantam haza, hogy időben kiérjünk a Ligetbe egy kis mókázásra.

Már sötétben értünk ki, de mentünk a szokásos utunkon, és Lili, mint mindig, most is nagyon boldog volt.

Az 56-os emlékmű után a Domb felé vettük az irányt, ahol a sötét ellenére is elég nagy élet volt. Ott egy darabig eljátszott a kutyákkal, de aztán leléptünk, mert kezdtek egyre kevesebben lenni, és pont ott volt egy nagyon fárasztó srác, aki a múltkor eléggé ránk telepedett, és ezt nem akartam újból megkockáztatni.

A Nagyrét felé vettük az irányt, ott elég jó a közvilágítás. Ahogy közeledtünk láttuk, hogy van ott egy pár kutyás.

Bár nem láttam jól kik ők, természetesen hangosan köszöntem ahogy illik, és hagytam, hogy a Lili kedvére játszhasson.

Volt egy pit egy malamut féle (bár annyira nem értek hozzá, nagy volt és szőrös és kunkorodott a farka) egy németjuhász keverék, és 2-3 kisebb kutya.

Kisebb csoportokban játszottak, mindenki a súlycsoportjával. A Lili a németjuhász keverékkel, a pit a malamuttal a kicsik egymással.

/A pit és a malamut eléggé morgott és cibálta egymást, a gazdáik rájuk is szóltak (a beszélgetésük alapján már ismerik egymást és gyakran kutyáznak együtt), hogy játszanak rendesen. A pit (ha jól emlékszem Lolának hívják) gazdája még mondta is, nem érti mi van a kutyájával, nem szokott ilyen agresszívan játszani. Ráadásul a séta elején már összekapott egy másik kutyával is vmi boton.. (Igazándiból csak hallgattam a beszélgetésüket, én nem vettem részt a társalgásban.)/

Néha azért volt egy kis közös mókázás, de alapvetően nem nagyon vegyültek a kutyák. 

Később a távolban feltűntek újabb kutyások, látásból már ismerem őket, de amíg messze voltak, csak az árnyékukat és a kutyák világítóját lehetett látni. A kutyák persze egyből elkezdtek őket ugatni, de én rászóltam a Lilire, hogy nem kell feszkózni. Látszott rajta, hogy kicsit be van szarva (sztem a fények miatt; volt ott minden, piros, kék, fehér). Aztán mikor közelebb értek és láttam kik is ők, mondtam neki, hogy mehet. Nagy boldogan szaladt, de nem merültek el a játékban, csak összeszagoltak, nyargalásztak kicsi, aztán az a banda ment tovább, a Lili meg elkezdett vissza futni.

Innentől kezdve gyorsultak fel az események..

A németjuhász (kajla 8-10 hónapos keverék) alig várta, hogy a Lili megint vele játszon, és elkezdte üldözni. Ebbe beszállt a pit és a malamut is, de a gyorsasága miatt esélyük sem volt utolérni a Lilit. Mikor már ott voltak a sarkában, a Lili egyszercsak felbukott a nedves fűben, és bukfencezett egyet. Ettől még nem szoktam kiakadni, ez máskor is előfordult már.

Viszont ami utána következett elég ijesztő volt...

A pit egyből rárontott és maga alá gyűrte, majd morogva elkezdte tépni! :O Olyan gyorsan történt minden, a Lili pedig egyből panaszosan felvisított.

Minden egy másodperc alatt zajlott le, de szörnyű vot, mert először azt sem tudtam, hogy csak ráléptek vagy más is történt e.

A pit gazdája nem fogta meg a kutyát (nem tudta vagy nem akarta), de ahogy odaléptünk és kiabáltunk kicsit engedett a fogáson és a Lili visítva elmenekült és az egyik lábát tartotta. Fülét-farkát behúzta és nagyon panaszosan visított. Nagyon megijedtem, a szívem azonnal a torkomban kezdett dobogi. Szerencsére nem szaladt el nagyon a Lili ezért meg tudtam fogni, de reszketett és tartotta  a lábát. Sötét volt ezért elindultunk a lámpához, ahol a betonon láttam a vércseppeket, és azt is hogy a Liliből jön. Megfogtam a lábát, és az egész tenyerem egy merő vér lett. Nagyon megijedtem. Próbáltuk nézni, hogy mi sérült, de nem látszott semmi a vértől.

(A csajszi még ekkor sem vette pórázra a kutyáját.)

A csaj elkezdte nekem magyarázni, hogy ez nem harapás nyom, és biztos esés közben vmi felhasította neki. Mondtam neki, hogy ezt majd a doki eldönti. Közben a többi kutyás, köztük az egyik férfi, elkezdett üvölteni a nővel, hogy mégis mit képzel magáról, hogy ilyen kutyát hoz társaságba, és közölte, telefonnal a kezében, hogy most azonnal feljelenti.

 

Közben a németjuház gazdái felajánlották, hogy elvisznek az állatkórházba, ezért mi elindultunk, nem vártam meg, hogy milyen fejlemények alakulnak ki. Azt még mentünkben hallottuk, hogy a nő azt ordibálta, ő is fizet adót, amiből a köztereket fenntartják, így neki ugyanolyan joga van itt lenni, mint másnak.

Az állatkórházban azonnal sorra kerültünk, a doki igazándiból nem is csinált semmit, de akkor már látszott hogy a Lili nagyon sántít, és  egyértelműen egy szemfognak a nyoma van a lábán.

Azt mondta ami a szerencse, az a probléma is, ugyanis egy kis seb, ami hamar be fog zárulni, viszont félő, hogy begyullad és elfertőződik. Akart antibiotikumot adni, de azt a Lili a baktériumja miatt amúgy is szed, ezért végül nem kaptunk, és azt mondta talán így nem lesz gond a felülfertőződéssel sem.

Viszont a fájdalomcsillapítót kiváltottam.

Kb. 25-30 perc telt az eset óta addigra, de akkor már nem állt a lábára, így az 1-es villamosról leszállva már a karomban vittem hazáig. (Jó nehéz volt.)

Pár napig újra kímélő üzemmódba kerül.

Szerencsére az ijedtség nagyobb volt, mint a tényleges baj, és nagyon örülök, hogy ennyivel megúsztuk. Azt pedig nagyon remélem, hogy emiatt nem lesz majd félős más kutyákkal szemben, mert nem szeretném ha elveszítené érdeklődő, és barátságos személyiségét egy ilyen szerencsétlen eset miatt.

A harci sérülés:

A biztonság kedvéért elkértem a lány számát, aki bevitt minket a kórházba, hátha szükség lesz tanúra, de ma elmegyünk a Ligetbe a Lacival és megpróbáljuk megkeresni a nőt.

A minimum amit ebben a helyzetben várok egy bocsánatkérés, és a gyógyszer költség kifizetése. (Szerencsére nem volt olyan vészes.)

A bejegyzés trackback címe:

https://rugylika.blog.hu/api/trackback/id/tr722368488

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zzeldi 2010.10.13. 13:23:22

Szegény Lili milyen bágyadt a feje :( Drukkolok nagyon!
süti beállítások módosítása